Fii euflexxibil!

Euflexxa

Exerciţii

Exerciții pentru îmbunătăţirea stării de sănătate a genunchiului

Dacă aveţi artroză la nivelul articulației genunchiului, cel mai bun (şi mai accesibil) lucru pe care îl puteţi face sunt exerciţiile fizice. Exerciţiile vă pot:1-3

  • Scădea durerea şi rigiditatea
  • Creşte flexibilitatea articulaţiilor
  • Îmbunătățește stabilitatea genunchilor, ceea ce îi poate ajuta să absoarbă şocurile mai bine la deplasare
  • Vă ajută la menținerea greutății
  • Îmbunătăţi starea de spirit şi calitatea vietiii

Discutaţi întotdeauna schimbările regimului de exerciţii cu medicul dvs. Apoi, începeți treptat şi creşteţi nivelul de activitate în timp. S-a constatat că următoarele tipuri de exerciţii ajută genunchii afectați de artroză la nivelul acestor articulații1:

Exerciţii pentru îmbunătăţirea flexibilității articulare

Aceste tipuri de exerciţii mențin flexibilitatea genunchiului şi a celorlalte articulaţii ale piciorului. Astfel, articulaţiile trec prin întreaga gamă de mişcări fără a fi forțate, reducând disconfortul şi crescând flexibilitatea.

Întindere cvadriceps2

  • Stând în spatele unui scaun (pentru echilibru), ţineţi spătarul cu o mână
  • Îndoiţi un genunchi şi ridicaţi piciorul în spate
  • Prindeţi-vă călcâiul cu mâna liberă şi păstrați poziția timp de 5 secunde
  • Repetaţi mişcarea cu celălalt picior

Întinderea gambei, poziția - stând în picioare3

  • Staţi cu faţa la perete şi mâinile sprijinite pe peretele din faţa dvs.
  • Aşezaţi-vă picioarele în fandare, cu un picior poziționat ușor în spatele celuilalt
  • Păstrați călcâiul piciorului din spate pe podea (piciorul din față rămâne nemișcat), aplecați-vă trunchiul şi şoldurile în față, spre perete, până când simţiţi că muşchiul gambei piciorului din spate se întinde
  • Păstraţi poziţia timp de 30 de secunde
  • Repetaţi 3 seturi pentru fiecare picior

Exerciţii de forţă

Dacă vă întăriţi muşchii din jurul genunchilor, reduceţi presiunea la nivelul lor şi ajutaţi la ameliorarea durerii. Exerciţiile de forţă pot reduce riscul căzăturilor, un risc potenţial cauzat de artroza la nivelul articulației genunchiului.3-6

Tonifierea musculaturii (aceste exerciții întăresc cvadricepsul și ischiogambierii)3

  • Sprijiniti-vă de un scaun, dacă aveți nevoie
  • Îndoiţi genunchiul ridicându-vă călcâiul cât mai în spate posibil fără ca poziția să devină dureroasă
  • Ţineţi-vă genunchiul îndoit în acea poziţie timp de 5 secunde, apoi repuneţi călcâiul pe podea
  • Repetaţi de câteva ori cu fiecare picior

Genuflexiuni pe jumătate3

  • Staţi cu picioarele depărtate la distanţa dintre umeri. Dacă trebuie, sprijiniţi-vă de un scaun sau perete
  • Cu spatele drept, îndoiţi genunchii şi coborâţi-vă şoldurile cu aproximativ 25 cm
  • Ţineţi poziţia timp de 5 secunde, apoi readuceţi-vă lent corpul în poziţie stând
  • Repetaţi 3 seturi de 10 astfel de genuflexiuni

Exerciţii aerobice cu impact mecanic scăzut asupra articulației genunchiului

Exersarea vă ajută să vă păstraţi în formă corpul, dar asiguraţi-vă că exerciţiile pe care le faceţi nu sunt prea solicitante pentru articulația genunchilui datorită forţelor de impact ridicate. Faceţi exerciţii care nu vă stresează articulaţiile şi evitaţi-le pe cele care implică presiuni sau solicitări prea mari la nivelul genunchilor, cum ar fi alergatul şi săriturile.1,4,6

Mersul vioi

O plimbare prin cartier (sau prin parc) vă pune sângele în mişcare şi vă păstrează mobilitatea. Plimbaţi-vă câinele, întâlniţi-vă cu un prieten(ă), numai ieşiţi afară!4,6
Dacă vremea este neprielnică, faceţi plimbări în mall-ul local.

Bicicleta staţionară

Bicicletele staţionare reduc solicitările de la nivelul articulaţiilor şi împiedică presiunile suplimentare asupra genunchilor, care pot provoca amplificarea durerii sau alte leziuni. Ciclismul vă lucrează muşchii coapsei și vă întăreşte picioarele, preluând o parte din solicitarea de la nivelul articulaţiilor. Dacă aveţi dificultăţi cu urcatul sau păstratul poziției pe o bicicletă staţionară, încercaţi o bicicletă rabatabilă sau culcată care are șezutul mai aproape de pământ.4,6,10

Înot

Înotul este un exerciţiu cu impact redus, excelent pentru întreg corpul. Apa amortizează șocurile care ar trebui preluate de articulaţii, la fel de eficient ca și grupele musculare, dar, într-un mod în care, în cazul celor mai multor exerciții efectuare pe teren, nu se poate realiza. Este bine să vă asiguraţi că apa din piscină este călduţă! Apa rece poate cauza dureri în cazul artrozei la nivelul articulaţiilor genunchiului.4,6,11

Exerciţii de evitat

Unele exerciţii pot fi dăunătoare persoanelor cu artroză la nivelul articulației genunchilor. Aceste activităţi au un „impact sever” şi solicită enorm articulaţiile. Câteva exerciţii de evitat sunt:6

  • Alergatul şi joggingul
  • Săritul corzii
  • Exerciţiile aerobice cu impact ridicat la nivelul articulației genunchiului
  • Orice activitate sau sport, de ex., baschetbal, care implică alergat sau sărit

Referințe: 1. Departamentul de Sănătate şi Servicii Umane al SUA, National Institutes of Health. Handout on Health: Osteoarthritis. NIH Publication No. 06-4617. Iulie 2002, revizuit în luna mai 2006. 2. Chase M. Stretching exercises for knee arthritis. http://www.livestrong.com/article/328715-stretching-exercises-for-knee-arthritis/. Publicat pe data de 14 iunie 2011. Accesat pe data de 23 mai 2013. 3. American Academy of Orthopaedic Surgeons.Knee conditioning program. http://orthoinfo.aaos.org/PDFs/Rehab_knee_6.pdf. Accesat pe data de 24 mai 2013. 4. Sisto SA, Malanga G. Osteoarthritis and therapeutic exercise. Am J Phys Med Rehabil. 2006:85(suppl):S69-S78. 5. Hoops ML, Rosenblatt NJ, Hurt CP, Crenshaw J, Grabiner MD. Does lower extremity osteoarthritis exacerbate risk factors for falls in older adults? Women's Health. 2012;8:685-698. 6. Shaw G. Knee and hip exercises for osteoarthritis. http://www.webmd.com/osteoarthritis/features/knee-hip-exercises. Accesat pe data de 24 mai 2013. 7. Sunrise Mall website. Friends-in-fitness mall walking club brochure. http://www.sunrisemallonline.com/info/mallwalkers. Accesat pe data de 14 iunie 2013. 8. Great Lakes Crossings Outlets website. Great Lakes crossings outlets mall walkers club. http://www.greatlakescrossingoutlets.com/mallwalking. Accesat pe data de 14 iunie 2013. 9.Miami Valley Hospital website. Mall walkers club. http://www.miamivalleyhospital .org/mvhdefault.aspx?id=31256. Accesat pe data de 24 mai 2013. 10. Uzoma K. A stationary bike for osteoarthritis.Livestrong website. http://www.livestrong.com/article/322728-a-stationary-bike-for-osteoarthritis. Publicat pe data de 1 decembrie 2010. Accesat pe data de 30 mai 2013. 11. Sarnataro BR. Website-ul WebMD. Fitness basics: Swimming is for everyone. http://www.webmd.com/fitness-exercise/guide /fitness-basics-swimming-is-for-everyone. Revizuit pe data de 13 iulie 2006. Accesat pe data de 24 mai 2013.

Contact

  • Ferring Pharmaceuticals Romania SRL, Str. Coriolan Brediceanu nr. 10, City Business Center, Clădirea C, et. 6, Timişoara
  • Tel.: +40 356 113 270
  • Fax: +40 356 113 278
  • office@ferring.ro

EUFLEXXA (hialuronat de sodiu 1%) se utilizează pentru ameliorarea durerilor genunchiului cauzate de artroza la nivelul articulației genunchiului. Se utilizează în cazul pacienţilor la care durerea nu cedează după administrarea de analgezice simple, ca de ex., acetaminofen, sau după exerciţiile fizice şi fizioterapie.

EUFLEXXA se injectează în articulația genunchiului numai de către un medic sau alt cadru medical calificat.

INFORMAŢII IMPORTANTE PRIVIND SIGURANŢA

Nu utilizaţi acest produs dacă aţi avut vreo reacţie alergică anterioară la EUFLEXXA sau la produsele cu acid hialuronic. Se interzice efectuarea injecţiei în articulatia genunchiului dacă aveţi o infecţie a articulaţiei, alte afectiuni ale pielii sau infecţii în jurul locului de injectare.

Nu s-au determinat siguranţa şi eficienţa produsului EUFLEXXA la femeile gravide, femeile care alăptează sau copii sub 18 ani. După ce vi s-a facut injecţia, evitaţi să efectuaţi în următoarele 48 de ore activităţi precum jogging, tenis, ridicarea unor greutati, sau stat în picioare pe perioade lungi de timp (mai mult de câte o oră).

Cele mai frecvente efecte adverse ale injecţiilor EUFLEXXA sunt durerile articulare, durerile de spate, durerile la nivelul membrelor, durerile musculare şi umflarea articulaţiilor.

Euflexxa este un dispozitiv medical cu marca CE notificat la Ministerul Sănătății din România.